Il lavoro delle impiraresse dipendeva dal collegamento con le
fabbriche di perle di Murano.
Lavoravano generalmente durante l'estate davanti agli usci delle loro
case nei sestieri popolari e specialmente a Castello.
Cantavano assieme le loro rivendicazioni e le loro lotte.
Questa canzone è collegabile al sorgere delle prime leghe
operaie.
Semo tute impiraresse
Semo tute impiraresse
semo qua de vita piene
tuto fògo ne le vene
core sangue venessiàn.
No xè gnente che ne tegna
quando furie diventèmo,
semo done che impiremo
e chi impira gà ragion.
Se lavora tuto il giorno
come macchine viventi
ma par far astussie e stenti
tra mille umiliasiòn
semo fìe che consuma
dela vita i più bei anni
per un pochi de schei
che no basta par magnar
Anca le sessole pol dirlo
quante lagrime che femo,
ogni perla che impiremo
xè na giossa de suòr.
Per noi altre poverette
altro no ne resta
che sbasàr sempre la testa
al siensio e a lavorar
Se se tase i ne maltrata
e se stufe se lagnemo
come ladre se vedemo
a cassar drento in preson
Anca le mistra che vorave
tuto quanto magnar lore
co la sessola a’ ste siore
su desfemoghe el cocòn!
Note: Sessole: paletta per togliere l'acqua dalle imbarcazioni
Cocòn: scignòn, tipica pettinatura delle donne veneziane dell'epoca.
Dal disco "La donna nella tradizione popolare" (1978) a cura di Luisa Ronchino.